Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

01 January 2012

Hati aku dan Hati Engkau

~ Assalammualaikum ~

Dah dekat setahun selepas aku kena tinggal dengan bekas kekasih dan alhamdulillah , aku boleh harung segala . Hampir setahun , aku seorang . Bukan nak simpati , cuma aku tak biasa sendiri . Dalam setahun , kawan-kawan peneman hidup . Aku bersyukur kerana ada kawan-kawan yang setia .

Tahun lepas , pada masa aku hampir ke Final Exam  di lower PPU , aku ditinggalkan . Sama juga masa Sijil Pendidikan Malaysia , aku ditinggalkan bila sudah dekat masanya dengan peperiksaan . Aku tempuh peperiksaan dengan rasa tak puas hati . SPM aku masih mampu , cuma di PPU , aku gagal.. .

Sekarang , aku lebih selesa sendiri . Lebih selesa mengawal diri . Lebih suka layan perasaan sendiri . Aku bebas dengan kehendak diri . Tak ada lagi komitmen yang luar dari diri sendiri . Perasaan suka terhadap orang lain tetap ada tetapi aku tahan . Aku pendam . Bukan masanya lagi , aku rasa .

Pada masa aku dapat tawaran ke PPU, aku berfikir tiada lagi masalah perasaan . Hanya kawan-kawan dalam hidup aku . Itu yang pasti . 

Liyana, kawan terbaik aku. Kemana aku pergi , kemana aku ada , ada Liyana . Aku tahu apa yang orang lain sangkakan . Aku teman lelaki Liyana . Tidak . Aku hanya kawanliyana. Sekali dua aku akan terangkan pada sesiapa yang salah sangka , namun sekarang tidak lagi . Aku dah penat mahu menerangkan . Biarlah mereka dengan tangggapan mereka . Liyana tahu apa yang aku lalui .

Aku dan Liyana ? Mana mungkin . Itu yang pasti .

Adik yang manja . Itu yang aku anggap selama ini . Aku beri layanan yang baik seperti abang yang mengambil berat tapi perasaan itu tak boleh dihalang . Perasaan datang tanpa dipaksa dan aku tak salahkan dia . Mungkin apa yang aku lakukan,katakan menimbulkan perasaan itu . Maafkan aku . Dia ada hak dan aku ada hak untuk membantu dia mencapai impian . Aku tak mahu kerana aku , dia hilang cita-cita . 

Kalau pun , aku terima , aku bukan yang terbaik . Aku tahu itu . Aku lelaki dan aku tahu apa itu lelaki . Biar kau terus berlari , kejar impian . Aku bukan siapa-siapa untuk ditoleh . Aku tetap di sini .

Pada dia yang aku suka , aku tak berani untuk luahkan . Aku tahu siapa aku dan aku tak layak . Kau di atas . Takkan tercapai . Biar aku latih diri agar bertahan . Masa depan , siapa yang tahu . Ada jodoh , kau dan aku takkan kemana-mana . InsyaALLAH .



Hak Cipta Terpelihara 2013

No comments: