Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

09 January 2012

Aku dan Hari Jadi

~ Assalamualaikum ~

Tepat jam 12.00 A.M tanggal 7 januari 2012...Genap umur aku 20 tahun...
aku macam tak percaya yg umur aku dh masuk 20..mksud aku di sini,,,
dh bukan umur belasan tahun lg....
Jd,,aku tanam azam yg baru sempena hari jd aku..tambahan pula sudah menjelang tahun baru...


Aku dah mula rasa hidup ini mula begitu sukar untuk ku tempuh satu per satu...
sbb???/
sbb aku perlu memikul tanggungjawab yg sangat besar tahun ni...
tanggungjawab ape,,,biarla aku je yg tahu...
tp...ape pn terjadi,,aku tetap meneruskan prjuangan atau misi hidup aku untuk mndapatkan segelung ijazah..
INSYAALLAH....

aku xdapat balas wish dan coment2 dr rakan fb sbb aku xpk ttg birthday aku...
tetapi aku pk yg aku ade kursus umrah...kebetulan kursus tu jatuh pd tarikh hari jadi aku...
aku rase mcm tak percaya ape yg berlaku pd aku..
adakah satu mimpi atau sebaliknya...??

pukul 9.30 pg,,aku terus g kursus umrah...
aku leke mndengarnye...dan secare jujur,,tetibe aku menitiskan air mate ku...
tanpa ayah aku mgetahui walaupun duduk sebelah aku...
aku sendiri tak tahu knp aku menitiskan air mate...
tapi,,aku prnah meluahkan kepada cikgu aku sewaktu aku berada di form 6 dahulu iaitu ABU MANSOR,,,
dia pernah bgtau kat aku
sbb ape ade mase kite tetibe mnagis tanpa sebab,,,
lalu die bg jwpn pd aku..

aku meluahkan kat dia waktu tu sbb aku tiap kali smbhyang akan menangis.tp xtau knp..
aku menadah tangan utk berdoa pn akn menitiskan air mta...lalu,,,,
aku dpt jwpnnye dr beliau...

pd pukul 11.00 pg hari yg same,,aku dpt pggilan dari kg yg nenek aku masuk hosp...
aku berase trkejut...kebetulan aku tengah  berada dalam
kursus umrah...

tanpa mmbuang mase,,aku terus balik rumah dan pack barang utk pulang ke kg...
ramai saudara mara yg balik...
aku melihatnya sangat lemah...
dia dibantu oleh alat pernafasan....
hampir 3 jam aku berada di hosp untuk melawat nenek aku...

Jadi,,,pd mlmnye.....aku baru menelefon kwn2 aku....
habis list phonebook aku2 call...heheh...
tp sape2 yg aku xcall tu mntk maaf la,..
trmasuk wish drpd fb yg lmbt aku balas coment..jgn mara ye..
TP,,aku dh balas hari keesokannya..

P/S''''''kesedihan,ketabahan,membuat aku mengenali
erti kehidupan sebenar''''''




Hak Cipta Terpelihara 2013

No comments: