Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

11 June 2012

Cinta Itu Bawa Kebahagiaan??

~ Assalamualaikum ~

hello blogger...
hope sihat ok..
Kali ni gua nk type ape yg gua dh lalui spnjg kehidupan gua dlm bab
percintaan...
CINTA MONYET,,CINTA ALLAH,,dan lain2..

Tapi gua nk cerita ttg CINTA...
Jadi mknanye,,menyeluruh laa kan..hahah
Rasa2 cinta tu menyiksakan ke??
cinta tu elok ke??
segala2nye cinta..
JAWAPANNYA ada pd kamu sndiri..

Ada manusia sanggup berbuat apa sahaja untuk menangi cinta. Malah, ada perkara yang dilakukan seolah tidak masuk akal dan melanggar hukum. Itulah penangan cinta, cinta boleh merubah diri seseorang dari yang kurang baik kepada lebih baik. Dan boleh juga menjadikan manusia yang waras jadi tidak waras.

Oleh kerana kekuatan yang ada pada cinta, maka jadikan medium itu untuk perbaiki diri.

Cinta merupakan satu ekspresi kasih dan sayang. Cinta boleh lahir dari macam2 cara. Ada cara nakal, ada cara kebetulan, ada cara yang memang dicari dan diminta. Dan pengakhiran satu cinta juga berpelbagaian.
Kenapa perlu bercinta? Kenapa perlu sebelum berkahwin... kenapa tidak selepas berkahwin? Memang ada cinta lahir selepas berkahwin, tetapi ia jarang berlaku dan jarang ingin dilakukan. Yang banyak ada ialah cinta untuk berkahwin. Mereka bercinta supaya dan ingin mengenali hati budi, mengenali diri pasangan masing-masing ... agar nanti kebahagiaan selepas berkahwin akan dapat diteruskan.

Bercinta boleh, tetapi jangan sampai menyeksa diri. Cinta yang lahir itu sebenarnya adalah pemangkin untuk perbaiki diri sendiri. Apa yang tidak disukai semasa bercinta, cuba-cubalah untuk berubah kerana ruang masanya diberikan seluasnya. Bercinta membolehkan pasangan memberikan pendapat dan menegur, andai tidak suka .... boleh ditolak cinta, boleh dicari cinta yang lain.

Cinta untuk perbaiki diri, kerana dari cinta itulah nanti kita akan bawa diri kita, personaliti kita di hadapan bakal mertua, bakal sanak saudara ...bakal adik beradik pasangan kita ...

8/6/2012
3.10 a.m


Hak Cipta Terpelihara 2013

No comments: