Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

23 March 2013

Aku dan Kematian

~ Assalamlualaikum ~

Hye rakan blogger ku...
saya muncul kembali..
hehe
Sorry ye..rasa malas nk update blog even 
idea,,ilham dan segalanya mencurah2 ke dalam fikiranku..
Tetapi apakan dayaku yg sifat "M" tu tidak mampu
ku lawan..

Tidak lupa jugk rakan FB yg hntar PM,,yg saya lmbat balas,,
mintak maaf ye...malas nak bukak fb dah sbenarnye...
hehe...

Ok kali ni,,saya nak cerita tentang kematian..
OMG.knp pulak ni tiba2 cerita pasal kematian ni...
Hmmm biar saya jela yg tahu cerita sbnrnye ok..
Cuma nak simpulkan disebalik cerita kematian ni..

Nyawa tidak lagi ada pada badan ,
anggota badan tidak lagi boleh bergerak ,
Orang lain lah yang tolong ,
memandikan ,
menyelimutkan dengan kain putih ,
sembahyangkan ,
dan kuburkan .

Mana lagi boleh makan dan minum ,
sudah jadi makanan cacing dan ulat .

mana boleh nak sembahyang lagi ,
mana boleh nak bersedekah lagi .
sudah terlambat .........

doa anak anak yang soleh ,
kebaikan dan ilmu baik yang di tinggalkan ,
kepatuhan pada suruhan dan larangan Tuhan semasa hidup ,
Semua nya menjadi teman yang sejati .

ayat ayat mudah ini ,
semua nya ,
sudah di fahami ,
dan pasti engkau engkau lebih memahami .
saja aku tulis untuk ingatkan diri aku .

Ada hidup ada mati ,
Ada syurga ada nuraka .
pernah kah ada dua mayat di dalam satu selimut putih untuk di kuburkan ???
Sediakan lah teman untuk alam kubur nanti .

Kita tahu siapa yang telah mati .
Kita tidak tahu siapa akan mati selepas itu .......

Kita boleh sediakan batu nisan untuk kita ,
tapi tidak dapat menulis tarikh kematian kita .


03.00 p.m
23/03/2013
~ Assalamualaikum ~





Hak Cipta Terpelihara 2013

No comments: