Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

09 January 2013

Aku dan Rendang Tak Berbuah...

~ Assalamualaikum ~

"Sunyi dan gelap
Terlantar dalam telanjang
Di pintu rindu
Hidup dan mati
Di sisiku

Sakit yang datang
Menguji kasih dan sayang
Antara merendang semalam
Mungkin takkan berbuah

Hanya meneduhkan
Namun tidak mengenyangkan
Musafir lalu nan dahaga
Di jalan panas membara

Begitulah hakikatnya oo
Di mahligai kesakitan
Yang mengundang sahabat
Saudara jauh dekat
Menghembus nafas pilu

Ibu mengertilah
Aku sengsara
Lemas berendam
Air mata

Rendang kasihmu
Dalam gelora
Jadi rebutan
Selamanya

Berikanlah pengertian
Waktu ku di hujung jalan
Berbicara bahasa Tuhan
Yang menoroh penyesalan

Manapun aku berlabuh
Pastinya untuk disambut
Biarpun tak bersungguh
Biarlah tak tertangguh
Di telapak kakimu

Sakit kurasakan
Jadi peneman
Masa semalam yang silam"......


RENDANG TAK BERBUAH...

Mesti ramai yg tahu ia sebuah tajuk lagu kan..
Saya sukakan lagu ni..
Sebab??
Maaf..Bagi saya,,ia agak peribadi..
Cuma nak kongsikan lirik ini sahaja..
Dengan lirik ni jugak,,macam2 kita boleh simpulkan sama ada dgn kehidupan kita,,sekeliling kita dan sebagainya..

Lirik ini juga,,
saya ada tulis di dalam diari saya..
Jadi,,Andai takdir saya sudah bertemu dengan ALLAH,,
jika adik saya yg buka diari,,bukala di muka surat 59 iaitu lirik ini,,
dan muka surat 60 hingga 66 ttg saya mengenai lagu ini..

Saya harap,,buat masa sekarang,,,
janganlah dia tahu..
Saya tak nak dia rasa apa yg saya rasa..
walaupun dia sekarang berumur 17 tahun,,,
dia masih tidak mengenal erti kehidupan..

Shahmil...
Are you ok?
ok..
dont worry..

04.00 a.m
09/01/2013
~ Assalamualaikum ~






Hak Cipta Terpelihara 2013

No comments: