Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

02 February 2012

Aku dan Cuti

~ Assalamualaikum ~

hyee...sory lme xupdate blog..agak bz la...
Rase2 kali ni ape yg sy akan kgsikan bsame kamu semua..
hehehe...
kali ni nk critekan pasal bercuti..
bercuti di mane ye??

tggu...nnti sy akan ceritekan...
kali ni suasane nye agak lain cikit...
sebab....sblm ni rasenye xde pn kdaannye mcm ni..
kali ni pergi rase lain cikit..

byk sgt pengemisnye...
bnci betul...cube teke dimane...
hahhahaa



Di BANDUNG...
aku bercuti selama 5 hari bermula ari ahad..flight aku pukul 3 ptg...
tp aku bertolak dr banting..sbb ade rumah abg aku kat situ..
xdela jauh sgt nk g KLIA kan..brbanding 
dr rumah aku ke KLIA ambk mse 2 jam jugak la...

22/1/2012

aku smpai di KLIA pukul 12 tghari..
smpai2 terus masuk utk cek in brg2 aku..
kebetulan trjumpe lak cikgu sek lame aku...
iaitu cikgu SYED..bersmbng pulak dgn ayah aku..
aduyy...ckg tu nk g KAMPUCHEA....



haaaa..yg pkai topi tu la ckg nye...hehhe...
kat sek sbg ckg..
kat luar kwn2 aku je aku buat die ni..
sbb dh lame kenal..hehhe...

tp ape pn,,,smpat gak snap pic bsame ank buah aku yg baru usianye 7 bulan...hehhe..
die xblh ikut lg ke bandung..kecik lg..susah la..hehe...
nk tgok x pic nye...
hehhe..
ade x mcm bapak orang..hahah..
lawak betul..yg kat bawah tu kakak die...

selepas aku mkn kat Marry brown (MB),,dowg ckap trnampak 
Jehan Miskin..aku pn angguk jela..sbb xbrape minat sgt r ngan die tu..
hehe..jgn mara..
last2,keluar dr MB aku trnmpk dorg..alaaa kciknye org die..
dlm tb besar bdnnye..dpn2 kcik je bdn die..

adik aku blh plak snap dgn die..
si Jehan pulak tnye aku yg aku ni abg die ke..waa
blh smbg2 dgn aku skejap..
ahha..lntk ko r..
xlame pd tu...brselisih pulak dgn neelova..
pd mulenye aku xknl sape die...wat do no jela..
lntk diela..
bile tgk dekat2 ade mcm mix arab sikit..
kbtulan die betul2 lalu dpn aku..
kurus betul orgnye..

rupe2nye,kedue2 pelakon ni nk g bandung jugak..1 flight yg same..
hahah..mcm di rncang pulak....


haaa...time ni pulak pic di KLIA..nk msuk dlm flight dh...
ikutkan xblh snap..tp curi2..hehhe..
lntk r...


smpai di bandung dlm pukul 6.00 ptg jam INDON..wktu MLYSIA pukul 5.00 ptg..
lewat 1 jam je indon ni..

hmm smpai je trus g imigresen..utk cek pasport..
dekat 2 jam kami beratur..ramai sgt..
dhla ramai,kaunter bukak 2 je..
mmg letih r...
sooo..ape lg..snap pic r dulu..
jom intai kat bawah ni...
heheh...


                 ni airport kat bandung...nme tmpatnya ialah,,,
                    BANDARA HUSSEIN SASTRANEGARA BANDUNG..
                                                  
                                                 
ni pulak ialah pic aku dgn pengawal lalu lintas airport..
heheh...
ni mnunjukkan bosan mnggu turn aku ke imigresan tu..
pkck2 aku n parents aku g bratur..aku malas..hahah...


pic2 dua di atas ni suasana semasa beratur nk g imigresen..
pnjg betul line nye..aduyyy..


sooo pic d bwh ni la hsilnye apabila malas beratur..
hahahah/.....





so...hari fes aku ni jela stelah smpai di bandung..
mlam xde aktiviti sgt..just g makan je dulu..




lepas mkn,,balik gotel balik...
nama hotel aku ialah HOTEL AMARIS...





p/s'''Jadual perjalanan pd hari pertama'''






23/1/2012


hellooo...


kali ni nk cerite pcutian sy pd hari kedua
di Bandung...
rase2 ape ye...heheh...


hari ni aku prgi dgn seorg driver yg bernama
BUDI..ahhah
lawak nme die..
muke selenge je..
jom tgok muke die kat bwah ni...








kemain suke aku snap pic die..
mule2 malu..sepak kang tau r...


pg ni kiteorg nk prgi ke Kuban Perahu..
Kuban perahu ni sbuah tmpt yg dulunye ade gnung brapi..
tp skrg dh xaktif..
tmptnye sejuk gile..kalah gnting,cameron n fraser hills..
heheheh..lupe dratan kejap..
hahah..


lgpun org indon kate tmpt kuban perahu ni
ade sejarah die..tp mitos laa...
nk cerite mitosnye agak pnjg..
so search la internet yee...










pic2 kat atas ni ialah keadaan di Kawah batu @ Kuban Perahu..
tp bau tmpt ni aduy...bau belerang..
ni gmbr dr pndgn atas yg ketinggiannye adalah
1830 Meter..
Kate guide di situ,kat bawah tu boleh
mndi lumpur,ambk batu2 kawah spt tufa,andesit,basalt..
nnti sy sertakan jenis2 batu ok..


nk prgi ke bwah ni lbih kurg 1 jam stgah bru smpai ke kawah batu ni..
heheh...














Pic kat atas ni di kawah batu tau...rmai yg nk bgambar...heheh
angin die kuat btul..smpai nk trtumbang aku..


yg ni plak adik sedare aku..
die ni rapat dgn aku..
tgok rmbut die..heheh..
mnakutkan..
mklumlaaaa angin kuat kan...heheh


dh pnat bgmbar di ats,,,
jom trun bawah..nk ke kawah batu...
tp...spnjg pjlanan tu,,aku bgmbar aje..ahha..
yg tlg snap tu pkerja2 di situ..
ape lg..hnjut jela..


girl ni ialah guide tmpt ni...
hmmm ok x??hahah...








pic2 kat ats ni laa yg aku mksd kan..
slmt muat msuk dlm btg pokok tu..
hahah...igt aku gemok sgt ke..??
huh!!!


tp mntk maaf la ye rmbut serabai..
angin kuat sgt la..
abis rmbut aku..
cewah..hahahh




kat tmpt kawah batu ni je hmpir 6 jam
dari pukul  10 pg..


ptg pulak balik je dr kawah batu,,
terus g naik kuda..
kuda tu xjauh dr hotel aku..so singgap jap..






look....ni la kuda aku..
hahah...
sory ye kuda mnampung berat aku yg 93kg ni..
hahaha...pdn muka kau!!!!!..


mlm pulak aku g shoping kat jln riau..
tmpt outlet la ktekan..
heheh..


p/s"""jdual pjalanan ari kedua"""








24/1/2012




wasup2...
hari ni dh masuk hari ke 3
percutian aku..
kejap je rase die..


hari ke 3 ni xg mane2 pun..
byk shoping jep kat pasar baru..
beli brg2 sikit..
beli handbag..mcm aku beli seliper n seluar jeans
je..mlas nk beli bnde lain..




ckp pasal seliper,,kalakar tau..
sbb hrge seliper tu ialah 235ribu rupiah @ RM85.
tawar3 dpt 185ribu rupiah @ RM50..
haha..kesian pkcik kdai tu.


selipernye xdela cntik sgt..
tp nk beli brg lain lg kan..
save2..ahha


seliper ni laa yg aku mksdkan..
xdela cntk.cuma gedik je nk beli.
hahah..




ape bnda simpang raya ni??
heheh..
klu nk tau,ia tmpt mkan...
ia trletak di padang..


klu nk tau,,ckp je tmpt mkn padang,,,ade uniknye..
nk tau x ape uniknye..
uniknye ialah kite xpyah order ape2..
kite dtg je trus hdang mknan..
mmg mcm tu style di padang..


mknan tu klu kite xnk mkn,,
xpyah mkn..sbb klu kite 
mkn,,die akan charge kite mkn even
sikit jep..
kat malaysia xde pn..sbb tu
aku ckp unik..heheh


habis je mkn,,kite org g rumah mode..
ia tmpt shoping gak..
pning aku asek shoping je..
xlarat dh nk jalan..






disebabkan aku malas nk jln dh,,
so aku lpak sorg2..
so ni la keje aku..hahah...
posing sesaje..


pic ni plak dekat museum geologi..
msuk sini agak mnyeramkan laa..
heheh...
yg baju hitam tu knp??
hahahaha...


lepas je g museum,,aku g pust membeli belah..
nk beli brg sikit..
utk bawak balik hotel..




jgn main2..ade botol gergasi tau..
hanye org yg mampu je blh bukak botol tu..
hahah....




tadaaa..heheh
tgok r muke tu
slpas dpt mnum air botol gergasi tu..
heheh..
no plat kereta yg d convert ke indon..
alaa sedih aku tgok..




malam pulak just dok hotel je..
aku xlarat nk jalan dh.
tidur awal pukul 9 dh tdo.
hehe..




p/s"""kepenatan hari ke 3"""






25/1/2012


haloo guys..
ni dh masuk hari ke 4
percutian aku..
sekejap je rasenye masa berlalu..
hehe..


hari ke 4 ni aku xkemana2 pn..
just prgi ke jln cihampelas dan
trans studio..
trans studio ni adalah tmpt prmainan..
nk bg gmbran yg snang faham ialah
cthnya di gnting highlands n sunway lagoon..
dh nmpk kan gmbtannye..
hhehe...


tp trans studio bkak pukul 10 jam indon..
smntare tggu bukak,kiteorg g 
jnjalan kat cihampelas..


ade ape ek kat cihampelas tu??
xde pape pn..just mcm pekan jep..
kat bwah ni aku brgmbar dgn replika tau..
nk tgok??
jom.....












over btulla gmbr aku ni..
hey..
haha...


dh pnat posing2 dgn patung murah tu,,
aku nk jln2 naik moto kjap..
nk tgk x motonye..heheh...


 ahha..muke selenge ja..
poyo r shahmil ni..


yg ni knp plak..
hey..xde keje r tu..
sengal r shahmil ni..
klu nk tau,,
yg aku pgang tu ialah tmpt masak2..
ada jual mcm2..


So..jam dh pukul 11 pg..
jom..aku nk bwak korg g trans studio..
tiket die hanya 190 ribu rupiah..




see..dpt brgmbar dgn badut..
hahah..sape comel??





Lepas tu,,aku masuk bhgian sains tau..
wahh..mcm2 aku dpt blajar..
cthnyaa ialah...




pic ni ttg asap yg keluar dr atom ataupn nuklear.
tp yg putih tu ice..bile aku tekan,akn keluar wap naik ke ats
dan jd bntuk ring..









pic ketiga2 kat ats ni ialah badut..
setiap hari dorg ni akn mghibukan para pgunjung yg dtg ke sini.
dan dorg akan off tepat jam 5 ptg.
inilah rutin badut setiap hari..


tepat je jam 5 ptg,dorg akn buat show trsndiri.
nk tgk x video die??
tp smpat rakam dlm seminit je..
sbb aku trlmbat..dorg buat show,aku men air.
tau2 nk hbis je..


....
so,,pukul6 ptg,kanmi pn balik ke hotel..
dan malam pulak pack2 brg..sbb sok pukul 5 pg,
kami prgi ke airport..
kami prgi awl pg,sbb xnk bratur pnjg..
byk lg pic xupload..mlasla..hehe.
jgn mare..




26/1/2012
stelah hbis urusan kat airport,,
kami prgi ke cafe..utk breakfast..

 tgkla pkck dan mkck aku..
sibuk nk bgmbr..huh!!






flight aku pukul 8.30 pg..
ltih mnggu tau..


nk tgk x kdaan dlm flight..
jom..









so..ni jela yg aku nk kgsikan bsama kwn2..
smoga trhibur ok..


bye assalamualaikum..




                   29/1/2012
                  shahmil
                   2.30 a.m














Hak Cipta Terpelihara 2013

No comments: