Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

08 August 2012

Aku dan Keupayaan Air Mata

 ~ Assalamualaikum ~

hello3...
mcm mana u all di bulan puasa ni??
Mesti ada yg dah ponteng kan..
hahaha..bg prempuan xpela..
Kali ni gua nk story mory sikit la..
nk dgr x??
xnk dgr,,meh sini..
gua tarik telinga..
haha

Jom dengar cerita gua..
kali ni gua nk storu about AIR MATA..
waa...gua menangis ke??
ke gua saja gedik2..haha
no laa...
Gua nk cerita bout fungsi air mata dr segi saintifik
dan fakta nya sekali..

sebenarnya, air mata merupakan senjata bagi perempuan untuk melemah kan pihak lawan. benarkah? pada gua rasanya macam tak benar ja sbb nya airmata susah sungguh nak mengalir. tapi it is normal jek sbb gland tu dah penoh kan, so kena lah menangis...
fungsi air mata adalah untuk membersihkan kornea mata dari habuk dan sekali sekala adalah perlu untuk dirembeskan..
Hati lelaki seperti peti besi, tempat menyimpan segala masalah. Lelaki lebih memilih bermain dengan fikirannya. Diam adalah cara dia untuk meraba jalan keluar. Masalah yang datang menerjang adalah makanan sehari hari yang harus ditelan.  Air mata lelaki mahal. Tidak mudah menitis walaupun perasaan bingung mengepung jiwanya. Tidak mudah menitis bila panik mencekik. Tapi mungkin  akan menitis perlahan saat menghambat dalam kerinduan. Menyepi dalam kepasrahan. Bertaubat akan jutaan kesalahan yang pernah dilakukan.



Cerita? bila-bila saja. kerana dia hanya akan bercerita bila memang ada peluang penyelesaian masalah dengan orang yang diajak berkongsi. Tidak sembarang orang dapat mendengar luahan hati. Tidak semua orang pula dapat mendengar masalahnya. Maka menyimpan masalah adalah lebih baik, daripada harus terbuka lorong hati sehingga lari kemana mana masalah peribadi.
Berbeza dengan perempuan. Hatinya tak mampu menahan persoalan persoalan. Bercerita, berbahagi, dan juga mengekspresikan diri dalam sikap dan tingkah laku, adalah hal yang biasa. Susah bagi wanita menyembunyikan perasaan.Apakah itu suka, benci atau sedih. Ingin rasanya seperti lelaki yang selalu pakai logik. Tetapi nampaknya perempuan memang berbeza. Dia lebih suka bicara pada hati dan komitmen. Bicara pada soal memiliki dan dimiliki. Tidak lagi bicara pada soal suka atau tidak suka semata.



Maka air mata bagi wanita adalah sebuah cara untuk mengungkapkan perasaan.
 Bahagia, haru, benci dan luka, menjadi sangat jelas terpancar pada linangan air mata dan isakan tangisnya. Maka bila memang itu terjadi, mereka hanya mahu didengar dan diperhatikan. Mahu dibantu dan diakui keberadaannya. Serta mahu sandaran, yang akan boleh menguatkan, langkah kaki kehidupan yang masih terus berjalan entah sampai bila..



haaa..ni la yg gua nk story ni...maaf kalau apa yg gua story ni

salah dan xbetul fakta nya..hahahah


so,,jumpa next time ok..
bye2..

6 ogos 2012
9.00 p.m


Hak Cipta Terpelihara 2013

No comments: