Link Blog warna warni

Title bergerak pada link

Mouse Pen

Sonic Screwdriver Doctor Who

Right Click

Bunga berguguran

follow dashboard

Test

Highlights copy

14 April 2012

Aku dan Angan - Angan

~ Assalamualaikum ~

waa...lame btul xupdate blog ni...
rindu rasanye...

Kali ni nk cerita ape ye??
Cinta???
hehe..bknla...
just nk cerita ttg Angan2..


Ketika lepas bebas di alam remaja
Impianku tidak mengenal batasan dan aku ingin MENGUBAH DUNIA.

Apabila usiaku meningkat dewasa dan aku semakin MATANG,
Kusedari... rupanya DUNIA tidak akan berubah,
Lalu aku bataskan jangkauan.

Memadailah jika aku dapat mengubah NEGARA,
Namun ini juga tidak kesampaian.

Di usia senja,pilihan terakhirku ialah mengubah KELUARGA dan mereka yang terdekat,
Malangnya,,,mereka juga tak mampu kuubah.

Kini,,,,,di perbaringan menanti maut,
Baru ku sedari ( mungkin buat kali pertama )
Andai dahulu yang pertama kuubah adalah DIRI SENDIRI,
Dengan menunjukkan teladan yang baik,
Pasti aku dapat mengubah KELUARGA.

Lantas dengan sokongan dan dorongan mereka,
Aku pasti dapat mengubah NEGARA.

Dan siapa tahu,,,,,,,,mungkin juga aku mampu mengubah DUNIA......


Shahmil
14/04/2012
10.30 p.m

Hak Cipta Terpelihara 2013

2 comments:

D said...

insyaallah. mudah mudahan ye kawan :)

Shahmil said...

mdah mdahan mcm tu la...hehe